fredag 26 oktober 2012

Ett Livstecken!

Ja, vad kan jag säga egentligen? Det är svårt att förstå att det faktiskt var nästan ett helt år sedan vi uppdaterade bloggen senast. Jag kommer ihåg att jag skrev mitt sista inlägg på nyårsafton 2011, förra året alltså. Varför slutade jag? Den frågan har jag ställt till mig själv ett antal gånger. Det tog emot att blogga ett tag innan det, och sen så antar jag att det hela nådde den punkten där bloggandet blev ännu ett av alla måsten. Ni vet, att plugga, mata katten, passa syskon, åka till stallet tidigt på morgonen och släppa ut hästar. Saker som man måste göra fastän man egentligen inte vill. Någonstans i den kategorin hamnade bloggandet efter ett tag  I stället för något som från början var meningen skulle vara roligt blev det något jag var tvungen att göra, ungefär som det andra jag listade. I och med det blev läsa också något liknande, jag hade egentligen inte tid att läsa så mycket som jag var tvungen i och med bloggen, och det hela blev också något påtvingat i stället för spontant. Och det var väl någonstans i den vevan som jag slutade.
Sen gick det några månader, och för att vara ärlig så tänkte jag inte på bloggen speciellt mycket. Men så för ett tag sen när jag hade avslutat en bok blev jag bara sittande och stirrade på omslaget. Det var så många tankar som snurrade runt i mitt huvud att jag för ett kort tag trodde att det var på väg att sprängas. Jag hade alltid hanterat det genom att skriva ner det och publicera på bloggen och om jag hade tur få någon form av respons. Vart skulle jag göra av allt det här nu? Jag fick samma känsla flera gånger de följande månaderna, och jag började inse att jag faktiskt saknade bloggen mer än jag hade trott från början.
Så, vad jag jag här egentligen? Jag antar att jag vill säga att jag är ledsen att jag bara stack, utan att ens skriva något i stil med 'jag har tyvärr inte tid att fortsätta längre...' Jag brukade verkligen älska att läsa alla era kommentarer, och era bloggar, they made my day! Som det förhåller sig är jag faktiskt väldigt sugen på att göra ett till försök med bloggandet. Kanske inte i samma utsträckning som förut (inte för att jag någonsin var så värst bra på regelbundna uppdateringar), jag går ju trots allt i ettan nu, men litegrann.
Så, jag antar att jag undrar om det är någon faitful person som fortfarande läser det här, och som skulle bli glad att följa Alice's & Lyra's Bokhylla - series 2?

//A

8 kommentarer:

  1. JAA NI ÄR TILLBAKA! Jag har saknat er härliga blogg och skulle bli överlycklig om ni började igen! :D

    SvaraRadera
  2. Klart man fortfarande följer :D

    SvaraRadera
  3. Har tittat in på er blogg någon gång i veckan även medan ni varit frånvarande och himmel så glad jag blev av att se ett livstecken här. Självklart fortsätter jag följa bloggen!

    SvaraRadera
  4. JAAA! Jag läser jag läser! :D

    SvaraRadera
  5. Jag är kvar! Vad kul att ni är tillbaka! :)

    SvaraRadera
  6. Jag följer, läser och ser mycket fram emot series 2!!! ^^

    SvaraRadera
  7. Instämmer med föregående skribenter. Konstigt att jag inte kommenterade detta tidigare, jag måste ha missat själva frågan. ;)

    SvaraRadera