onsdag 7 juli 2010

Sommarskönt Bokpaket

När jag kom hem från ridlägret väntade ett grönt paket på mig från våran Hemliga Bokvän i En Bok Om Dagens Sommarsköna Bokbyte som jag glatt öppnade. I det fanns följande,

  • The Hitchhiker's Guide To The Galaxy av Douglas Adams, en bok som jag länge har velat läsa men inte kommit mig för att köpa. Jag vet faktiskt inte om Lyra har läst den, hon kan ha nämnt den nån gång, men säkert inte på engelska. 
  • Vid Hägerns Skarpa Skri av Lian Hearn. De andra tre böckerna var ganska bra, även om det var lite väl mycket mord ibland, och jag ser fram emot att läsa den fjärde. 
  • Åtta påsar green Lipton tea, och en stor påse med The Boden, det passar bra nu när Harrods teet från London börjar ta slut 
  • Finger Bowling
  • Godis 
  • Anteckningsböcker
  • Broskyrer om organ-donering 
  • Fyra Somriga Vykort
  • Bokmärken med Storbritanniens flagga och våra namn på, i Tolkien-style, väldigt najs! 
  • Ett brev från vår Hemliga Bokvän
En massa tack till våran Hemliga Bokvän! Jag ser verkligen fram emot att läsa böckerna, även om jag har en massa annat att läsa just nu. Ett särskilt tack för att du tänkte på att vi var två, något du inte hade behövt göra. Dessvärre har jag inte lyckats få tag på Lyra på Läsö (shame on you, saumensch!), men hon får komma med sina tack och kommentarer när hon kommer hem igen. 
Glad sommar med en massa läsning och te drickande! 

Skrivet av Alice

1 kommentar:

  1. Åh, så spännande! Jag måste träffa Alice och pilla lite på grejerna...
    /L

    SvaraRadera