söndag 27 juni 2010

Summer, Summer, Summer

Nu har sommaren verkligen kommit på riktigt till den svenska västkusten, särskilt tydligt märks det i våran småstad. De innan så öde gatorna, stränderna, husen, havet, holmarna, ja allt, har fyllts med sommargäster.
När de hade ätit klart sin sill och jordgubbar på midsommarafton, åkte Lyra och hennes familj på sin två veckors årliga resa till Læsø. Kvar i den Bohuslänska skärgården var Alice och bokpaketet till våran bokvän i En Bok Om Dagens bokbyte.
Men snart ska jag åka i väg på ridläger i en vecka, bokpaketet för stanna kvar hos Lyra’s moster i väntan på att den andra boken ska komma från Bokus.
Att vi är borta betyder att det inte blir något bloggande under den tiden, om inte det är uppenbart. Bokpaketet får vi också längta efter, så tack-inlägget till våran Hemliga Bokvän kanske också dröjer.
Naturligtvis kommer vi försöka läsa så mycket vi kan. Jag ska ta med mig Brisingr och Chains, från Foyles. Lyra har med sig Alice In Wonderland och The Resistance, också från Foyles, till Læsø.
Så glad Sommar allihopa, och fortsätt att läsa bra böcker!

Skrivet av den engelsk och sommar älskande Alice

4 kommentarer:

  1. På min hallbyrå ligger ett grönt paket och väntar på att få åka till postlådan! ;-)

    SvaraRadera
  2. Detsamma, glad sommar! Ser fram emot mer bloggläsning när ni kommer hem igen :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har allt listat ut vem som ligger bakom mitt bokpaket ;-) Jag ser verkligen fram emot sommarläsningen. Tusen tack!

    SvaraRadera
  4. Hej på er! Nu är det tillåtet att avslöja sig, så nu kan jag tala om att det är jag som skickat ert bokpaket (som ni kanske inte har hunnit öppna än...)! Helena heter jag! :-)

    SvaraRadera