måndag 22 augusti 2011

Bokhöst

Idag började både jag och Lyra i skolan igen efter sommarlovet. 8:an för hennes del och 9:an för min.
Som ni säkert har märkt har det varit lite dåligt med bloggandet i sommar. Detta beror som var och en säkert kan lista ut på semestrar, läger och dylikt.
Det är ganska konstigt, innan sommaren tror man att man ska få så mycket tid att läsa när man väl är ledig från skolan, och när man väl är det så blir det nästan ingen tid alls.
Nio böcker fick jag i alla fall läst, ungefär det jag trodde jag skulle hinna med. Böckerna i fråga är som följer;
The Wishing Trees - John Shors
The Prince of Mist - Carlos Ruiz Zafón
Igår, Idag, Imorgon - Stephanie & Barbara Keating
A Little Love Song - Michelle Magorian
Agnes Gray - Anne Brontë
Inside Out - Maria V Snyder
Svart Flicka/Vit Flicka
Pappa Långben - Jean Webster
The Secret Hour - Scott Westerfeld
Som den uppmärksamma säkert har lagt märke till har jag bara publicerat mina tankar om ett fåtal av böckerna, resten får bli mitt projekt i höst, tillsammans med nya böcker.
Även om ett par av böckerna var något av en besvikelse är jag på det stora hela nöjd med sommarens böcker. The Prince of Mist och Inside Out var riktigt bra, inte på favorit-böcker-nivå, men ändå.
Nu hoppas jag på en lika bra Bokhöst, och tid att läsa mellan alla läxor, ridning, etc.
Det stora projektet i höst som jag tänker ge mig på är Charlotte Brontës Jane Eyre. Om det blir på iPaden eller den fysiska boken har jag ännu inte bestämt mig för. Båda två antar jag. Jag har också en känsla av att jag kommer att ta en paus och läsa någon bok in i mellan.
Har ni några planer för vad ni ska läsa i höst, eller går ni på ren impuls?
Vi får hoppas att bloggandet blir bättre nu, när vi har kommit in i våra vanliga rutiner.

Skrivet av Alice

4 kommentarer:

  1. Är väldigt nyfiken på vad du tyckte om The Secret Hour. Jag älskar Scott Westerfeld, men har inte läst den. Pappa Långben tycker jag om, den är så mysig! Jane Eyre är superbra, lyckliga du som har hela boken framför dig! :D

    SvaraRadera
  2. Just nu jobbar jag på att avverka alla olästa böcker jag har hemma. Det räcker ett tag. Ha. Håller med Nea, Jame Eyre är jättebra!
    Inside Out har jag velat läsa länge. Borde nog ta tag i det nån gång. Fats jag måste få tag på den också.

    SvaraRadera
  3. Precis som Nea så är även jag nyfiken på vad du tyckte om The Secret Hour. Har haft en Westerfeld-sommar, där denna har ingått.

    SvaraRadera
  4. Hej, vilken mysig blogg!
    Nio böcker är ju verkligen inte dåligt. Själv har man tragglat på The Return of the King typ halva sommaren, eller åtminstone en tredjedel. Nu har jag åtminstone läst ut handlingen och kommit in på appendixet, vilket innebär att jag har mindre än 29% kvar, haha.
    Har ni hört talas om bookcrossing? Om inte, gå in på denna sida: www.bookcrossing.com!

    SvaraRadera