lördag 22 oktober 2011

På Bokfronten...

Ja, just nu är jag djupt insjunken i Jane Eyre, i alla fall i början. Den är bra, riktigt bra, inte alls så old-faishoned written som jag hade tänkt mig. Samtidigt försöker jag läsa 'Miss Peregrine's Home For Pecular Children' av Ransom Riggs på iPaden, vilket går lite trögt.
I morgon bär det av till Österrike för både mig och Lyra. Tid att läsa får vi nog under den 20-timmar långa bussresan, såvida inte åksjukhet hindrar oss. (Någon som har erfarenhet av att läsa på Autobahn?) På Lyras rekommendation tar jag, förutom Jane Eyre, med mig 'Soulles' av Gail Carriger. 'Du kommer aldrig att orka läsa den hela vägen!' Vi får väl köpa några böcker i Österrike. Problemet är bara att ingen av oss direkt pratar Tyska...
Keep on reading, där ute i höstrusket!

Skrivet av icke-tysk-talande Alice

2 kommentarer:

  1. Åh, Miss Peregrine's Home, den måste jag skaffa illa kvickt! Jane Eyre råkar även vara den bok som kommer näst på min läslista. Trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Hej :D
    Med Sts så var regeln "minst två och max fyra" i en värdfamilj. För några i min grupp blev det dock fel så de blev sex i samma. Sedan var det så att en del familjer "fuskade" lite och tog emot elever från andra bolag också. Men ingen verkade tycka att det var särskilt jobbigt.
    I min grupp var det ganska många som åkte själva, men det var inget som märktes alls. Alla blev kompisar med varandra. Dessutom så hamnar man ju i samma värdfamilj som någon annan, och den blir man lite närmre kompis med tror jag.

    Vad synd att Lyra tvekar. Du får försöka dra med henne med våld ;)

    SvaraRadera