måndag 22 mars 2010

När man hungrar för Hungerspelen...

Det har ju ryktats här och var på bloggar och fansites, och såklart på IMDb, att Suzanne Collins's vrålbra Hungerspelstrilogi ska filmatiseras nån gång år 2011. Efter att ha sett både boktrailers och fanmade, kan jag lätt konstatera att när väl den riktiga filmtrailern släpps så kommer jag att mörda min lärare (om det så behövs) för att få se den och när jag väl får det, nog själv dö lite. Eller ja, ganska mycket.

Men i väntan på att få dö av nörderi-överdoser så kan den som vill ta en titt på
 denna, enligt min åsikt, väldigt proffsigt gjorda fanmade trailer. Är det nån som vet från vilka filmer och så det är, får ni gärna lämna en liten kommentar eller så. Men tills dess, enjoy it! (Jag får nästan lite gåshud när jag ser det, brr...)
(Sorry för det konstiga formatet, jag är lite för trött för att fixa det nu... zzz...)


Skrivet av Lyra

6 kommentarer:

  1. Coolt! Har precis läst ut boken nu och bara måste få låna den andra boken av lilkusinen.. ;)

    SvaraRadera
  2. Det ska du få, jag har precis läst den tvåhundrade sidan. Vad kul att du gillade den!

    SvaraRadera
  3. Jag vill verkligen se den filmen när den kommer!! Jag älskar Hungerspelan, och fatta eld. Jag längtar tills tredje boken kommer.
    Har ni någon aning vilka skådespelare som ska vara med i den?

    SvaraRadera
  4. Den filmen kommer äga!!
    Jag tror inte att dom har satt castingen, (rollerna)än, så det är nog inte officiellt. Men söker du på "Dream Casting The Hunger Games", får du upp massa sidor med vilka folk tycker ska spela dem. Det är väldigt kul faktiskt. Tex vill massa att Elle Fanning, Dakota Fanning i New Moons syster ska spela Prim. Jag tror faktiskt att hon skulle passa ganska bra.
    Kan inte vänta tills filmen och Mockingjay kommer ut!!
    //Alice

    SvaraRadera
  5. Skulle jag kunna få lägga upp den där "traildern" på min blogg?

    Jag tror att jag kommer bli besviken på filmen, jag har alltid för stora krav på filmer gjorda på böcker :/

    SvaraRadera