fredag 5 mars 2010

Om 2010 års Bokrea




Jaha, då har man vart på bokrea för det här året. Suck. Som vanligt så ofantligt deprimerande.Jag tror faktiskt att stans Bokrea är landets värsta, ett riktigt skräckexempel. Alltid helt utplockat, eller har hyllorna nånsin varit fulla? Ett mysterium... Men jag fick i alla fall tag på klassikern "Det blåser på Månen" och Eragon, på storpocket! : D Men det konstiga var att Storpocket-Eragon inte var på rean och kostade 89 kr, under tiden som den inbundna Eragon reades på 99 kr. De luras verkligen ibland! Visserligen bara på 10 kr, men det finns snålare människor än jag. Fy på sig, Bokia. Men på en del bloggar jag läst har folk skopat in ett dussin böcker, mer än det. (De har visserligen köpt en del på nätrea, men ändå) Var bor man för att ha sån tur? Göteborg, Stockholm, antar jag. *Ehee, det här är så frustrerande* Antagligen läser jag fel genre.  Men det kanske får bli en tripp till Uddevalla eller Göteborg fram i veckan istället, SF-Bokhandeln till exempel, jag vill faktiskt också fynda! 
Skrivet av den besvikna Lyra

4 kommentarer:

  1. Svar; Japp, jag heter Hannipanni96 på kpw. Egentligen får man inte länka på kpw men jkag tycker det är löjligt så jag gjorde det ändå...

    SvaraRadera
  2. Jag hittade inget på bokrean här i Gbg heller tyvärr! :( känns som att det är tråkigare utubd i år, särskilt på akademibokhandeln.
    Jag letade efter Hungerspelen, men den fanns såklart inte med på rean.... ska man läsa den på svenska eller engelska, vad tycker ni?
    (förresten har jag inte varit på SF-bokhandelns rea än, där kanske finns nåt kul)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker absolut att du ska läsa den på engelska! : D Den finns på SF-bokhandeln. Och där har inte jag heller varit på rean, men jag måste dit! Där har de i alla fall min genre :)
    Mm, jag var riktigt besviken på Bokia. Under 'engelska titlar' fanns liksom ingenting läsvärt.
    /L

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara instämma med Ingrid, det är inte så mycket roligare att bo i Göteborg - ur bokreasynpunkt. Det är bokbranschen det är fel på. Visste ni förresten att Akademibokhandelns vd är Ondskans redskap? Även känd som "mannen som förstörde Åhléns"... Bojkotta! Bara att hoppas att nån vågar starta roliga bokhandlar igen. Eller så får man åka till Mariaplans bokhandel i Majorna, eller Partille. Something is rotten in the state of the bokbransch.

    SvaraRadera