torsdag 2 juni 2011

YEAH!

Idag när jag vaknade, runt elva, fick jag syn på ett sms från Alice på min mobil; "Jace är castad, om du inte visste"
Oj oj oj! tänker jag (tänker inte jag det ganska ofta...?) I alla fall, jag kollade IMDb, och titta där, klappat och klart, Jamie Campbell Bower har fått rollen som JACE!
Om jag inte legat nyvaken i min säng hade jag säkert gjort någon sorts dans, men det blev bara en serie ryckanden och spasmer. Jag är glad! Tänk att det blev precis som jag ville. Det som jag bara hade som vagt önsketänkade har blivit verklighet. Han är ju så aktuell i allt annat populärt. Och Lily Collins är skrämmande lik "min" Clary. Bara de hittar en bra Simon också. Och Magnus. Och Alec. Och Isabelle. Och..... ja. You get the point. Och att de inte tar i för mycket, extra allt, liksom. Jag vill ha en smakfull, cool film. Om jag så ska regissera den själv.

Förresten, jag tror aldrig vi skrev om våra tankar om CoFA; jag tycker den var alldeles för lik de tidigare böckerna. Det blir som med HP-böckerna, det är bara samma mönster hela tiden, inga nya element. Kommer man inte på något nytt ska man göra en snygg avslutning, och stanna där. Det hade varit bättre med tre tjockare böcker istället för som det är tänkt, sex böcker som går ganska fort att läsa ut. Och som en vän poängterade, även om man i stort sett vet att nästa bok inte är så nyskapande som man önskar att den var, så måste man läsa den för att hänga med, så att säga. Så är det också med Pirates-filmerna.

 Men, "det blir nog bra", som alla alltid säger. Det känns ganska svenskt, eller hur?

Artiklar på ämnet

skrivet av Lyra

2 kommentarer:

  1. Hej! Fin blogg..! Ungefär hur gamla är ni? Skulle vara kul att veta vilken ålder sonm ni läser böckerna i liksom... Kan inte ni skriva en rad med sommarläsningstips, typ som man ska läsa i sommar???
    //EN som älskar att läsa!!!:P

    SvaraRadera
  2. Grattis till att din favorit vann. Haha. Jag är ganska okej med det hela. Hoppas det hela blir bra..
    Har fortfarande inte införskaffat mig COFA. Känns som om jag måste läsa den.

    Sv: Har inte Scrubs skratt? Har inte tänkt på det. Kanske värt att kolla mer på. Tycker också de är jättejobbiga, även om jag tänker bort dem ganska bra.

    SvaraRadera