söndag 29 maj 2011

böcker överallt

Mitt läsliv har varit ganska dött just nu, men nu ska jag och min ingifta kusin starta en läscirkel med boken Sofies värld av Jostein Gaarder.  Och jag och min mormor ska läsa Björn Ranelids Till alla människor på jorden och i himlen (eller de få som skulle kunna tänka sig att läsa boken...). Det är mest för jag ska veta vad jag pratar om, tror jag, det var alltså min mormors initiativ. Som ni kanske vet är Björn ingen direkt favorite of mine, höll ju nästan på att springa och gömma på på bokmässan i höstas. Men det är vad som händer i mitt litterära liv just nu. Har även hittat massa böcker jag vill läsa i sommar, Det stora huset, Prince of mist och En vampyrs bekännelse. Och det är antagligen det jag kommer att hinna med.


tills jag kommer på något bättre att skriva om kan ni få se på en bild. En bild med böcker. Så originellt för att vara denna bloggen, eller hur? Jag tror det är från Shakespeare & Co. , den kända bokhandeln i Paris, där jag faktiskt har varit en gång för länge sen. Den är väldigt trevlig. Böcker överallt. Lite som hos mig. Okej, jag kanske inte har så mycket som det antyds på bilden, men det känns lite så. Olästa, de flesta.

Jag tycker förresten omslaget till Clockwork Prince är jättefult och tror starkt på inspelningarna av the Hunger Games, men inte på Liam Hemsworth. Provspelningar som Jace pågår. (Ed Speelers ser lite nordisk ut tycker jag, och det ska ju inte Jace göra...)

Ja, som ni märker blir detta inlägg kanske inte så jätte intressant, så jag tar och inväntar bättre tider.
To-delloo!

Skrivet av Lyra

2 kommentarer:

  1. Gillar att du uppdaterar! Jag vill också ha böcker överallt. Min bokhylla är full och jag vet inte var jag ska ha mina böcker nu. Golvet och väggarna är liksom också fulla. Kan börja fylla dörren.

    Huuuuunger Games. Varje gång jag ser bilder eller hör något om filmen blir jag jätte-excited. Bäddar för besvikelse.
    (Gillar inte heller framsidan & jag tycker Ed Speelers är bäst av de som prövas.)

    SvaraRadera
  2. Sv: Neej. Men jag vill gärna gå ut i sommarvädret. Kanske ska fylla fönstrena?

    Jag gillar ingen jättemycket. Något stör mig med Leebo. Han är så väldigt macho. På något sätt. Jamie CB är typ tvärtom. Men han kanske funkar...
    Jag har kommit bort från hela TMI-filmen. Har det hänt något sedan Lily blev castad?

    Förresten, jag stalkade/befriendade er på Goodreads. :)

    SvaraRadera