söndag 17 oktober 2010

Åh, du Intellektuella Höst

Idag har Lyra känt sig intellektuell. Klädd som en äkta Ponton-läsare har hon snörvlande gått en höstpromenad, tagit kort på träd, köpt en ny tekopp och faktiskt skrivit lite på sitt senaste projekt. Hösten är nog den mest intellektuella årstiden. Inte för varm, men nästan för kall, kan man gå ut och försöka bli inspirerad för att sen sitta inne och läsa/skriva. Och mycket kul händer/har hänt i höst! Inte minst har Mockingjay släppts - jag och Alice håller på och läser om den, jag har nog ändrat uppfattning - och The Scorch Trials, som Alice har beställt. Men vi kommer nog inte hinna läsa den på länge. Och snart kikar Harry fram på vita duken också - för sjunde och näst sista gången. Lite sorgligt? Nja. Vi kan väl ge plats åt nya stjärnor. Men 19 november smäller det!
Och en till sak: Lyra åker till Polen på höstlovet! Hon besöker bland annat Auschwitz, och antagligen leder det till ett stort bloggreportage.

Vårt eget Hanging Tree
Nu ska jag fortsätta snörvla, äta svampmacka och skriva på mitt projekt.

Skrivet av Lyra

2 kommentarer:

  1. Jag älskar hösten! Den är så vacker och man blir verkligen inspirerad.

    Det ska bli kul att höra vad ni tycker om The Scorch Trials. Slutet av boken var riktigt spännande...

    SvaraRadera
  2. Nej, det där lät lite fel! Slutet av första boken menade jag. Visste hur man ändrade kommentaren. Hahah.

    SvaraRadera