torsdag 17 mars 2011

Bestämt vem som ska vara Katniss i Hunger Games!

Jennifer Lawrence
Ja, som sagt, nu är det tydligen klart vem som ska spela Katniss, och den lyckliga skådespelaren är Jennifer Lawrence. Läs mer om henne på imdb här.
Och vad tycker jag? Det bara skriker nej inom mig! Hon är född 1990, 21 i år. Det är meningen att Katniss ska vara 16 för crying out loud! Hon ska nästan vara ett barn! Och Jennifer Lawrence ser verkligen inte ut som ett barn, inte som en tonåring heller för den delen. Och no offence mot henne, men hon är inte heller kort och undernärd som Katniss ska vara. Även om det kanske går att ändra med lite (eller mycket) smink och träning.
Nej, jag gillar inte det här. Det känns helt fel.
Men jag har inte sett någon film av henne, kanske är hon en jättebra skådespelare? Och det är väl huvudsken?
Det senaste ryktet om Peeta är 23-åriga Hunter Parrish. En 23-åring för 16-åriga Peeta?!
Ja, det verkar som att Lionsgate siktar på äldre, mer erfana skådespelare som de antagligen tror "klarar av" rollerna framför yngre, i samma ålder som karaktärerna.
Det jag är rädd för här är att vi får en ny "Tillbaka Till Vintergatan". (Kommer ni ihåg tv-serien från när man var liten? Vuxna som springer runt på ett rymdskepp och försöker likna tonåringar? De lyckas inte särskilt bra...) Att de kommer göra alla tributes vuxna. Läste någonstans att det är för att de ska "avdramatisera" det hela. Please! De SKA ju vara ungdomar, det är hela grejen!
Nej, nu ska jag faktiskt ta och lugna ner mig och leta rätt på något klipp med JL, och se om hon har några skådespelartalanger innan jag gör nästa uttalande. Kanske det blir bra? I really hope so.

Oh, artikeln som säger att JL spelar Katniss, här

Skrivet av en något upprörd Alice

3 kommentarer:

  1. Tycker att skådespelarna inte är som jag tänkte mig Katniss eller Peeta när jag läste.
    När dom spelar in Revolt så är väl Hunter Parrish nära 30-års åldern.

    SvaraRadera
  2. När det kommer till ålder kan jag definitivt hålla med om att man kan hitta bättre skådespelare att spela Katniss och Peeta, men när det gäller utseende så finns det ju faktiskt något som heter make-up, styling och träning. Det kan förändra ens utseende något enormt.

    SvaraRadera
  3. Om du vill se något med henne ska du nog se "Winter's Bone". Jag har inte sett den själv, men jag tror knappast att hon är divig där.

    SvaraRadera