söndag 14 november 2010

Lite Uppdateringar, Och Fler Böcker

Jag kan till viss del hålla med Lyra om att det just nu känns som att vi har gått in i bloggväggen. Har också massa böcker jag har läst men inte skrivit om, tankar om dem kommer väl, tids nog. Men, jag kan passa på att skriva om lite nya inköp.

På lovet var jag i The Capitol (och nej, inte den i Panem…) och passade tillsammans med en kompis på att uppsöka en mycket lockande bokhandel. Lyra köpte min födelsedagsbok, Emma av Jane Austen, på samma bokhandel fast i Göteborg. I boken låg en lapp med adresser till butikerna i Stockholm respektive Uppsala, så jag bestämde mig för att åka dit.
The English Bookshop i Stockholm
Bokhandeln i fråga är The English Bookshop. Det var som ett Foyles i miniatyr, böcker i de flesta genererar men med betydligt mindre utbud än i Foyles. (Naturligtvis glömde Alice att ta kort på The English Bookshop, men vi kan nöja oss med en bild från Google)
Böckerna i fråga som jag köpte var Back Home av Michelle Magorian och The Glass Demon av Helen Grant.
Lyckades också komma över The Pain Merchants av Janice Hardy och en svensk uppsättning av Boktjuven  (baktanken med det var att få min mamma att läsa den…)
Som om inte detta vore nog fick jag också två böcker av min farmor, Utvandrarna av Vilhelm Moberg och Inte Utan Min Dotter av Betty Mahmoody.
När jag kom hem väntade också ett paket från Bokus med 4:50 From Paddington av Agatha Christie och Sarah’s Key av Tatina de Rosney.
Slutsatsen vi kan dra av det här, jag har att läsa ett tag fram över!

Det slumpade sig så, eller egentligen var det väl orsaken att jag tog boken, att Lyra och jag för några veckor sedan var med och spelade i en uppsättning av musikal-versionen av Kristina Från Duvemåla. Kände väl att jag behöver läsa böckerna som alla alltid pratar om efter det. 

Alice

3 kommentarer:

  1. Wow, många böcker! Trevligt!
    Jag har bott i Stockholm hela mitt liv och först för några veckor sedan hittade jag The English Bookshoop... Min favorit innan var SF bookshop som ligger bara några hundra meter därifrån. Det är något med Gamla Stan och bokaffärer...

    Hoppas du har en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad mycket böcker! Tur att man aldrig kan ha för många :) Den där bokhandeln verkar riktigt bra, måste kolla in den :D

    SvaraRadera
  3. Härligt att du hittade till butiken (dessutom med hjälp utav ett av bokmärkena) :)
    På vår hemsida www.bookshop.se eller på facebook (Uppsala English Bookshop eller English Bookshop Stockholm) kan du hitta lite fler fotografier och information från butiken/erna :)

    Hälsningar från Malin i Uppsalabutiken

    SvaraRadera