lördag 6 november 2010

There and back again: Fyra Böcker rikare

Igår kväll kom en slö Lyra hem från Polen. Det kändes lyckat, jag är tre paperbacks och ett engelskt lexikon rikare. Men vi åkte inte till Auschwitz, när vi insåg att det skulle ta för lång tid. Det blev däremot det mindre koncentrationslägret "Stutthof" som låg närmare. Och en så kallad "nerd spasm"; jag har köpt City of Bones på polska. Jepp, det stämmer. Inte för att jag kommer att läsa den. Men, ja.


Saumensch was on halvön Hel



Katter vid Stutthof - det fanns sju stycken



Mysigaste bokhandeln i Gdansk



The Mortal Instruments och Clockwork Angel på polska. 
Vad sägs om utformningen?

(De andra två böckerna jag köpte: A Hat Full of Sky av Terry Pratchett och The Butterfly Revolution av William Butler) 



Skrivet av Lyra








2 kommentarer:

  1. Verkar ha varit en givande resa! Ser fram emot att få höra mer om allt!

    SvaraRadera
  2. Det ser jätteintressant ut. Det är alltid kul att besöka bokaffärer i andra länder :) Jag älskar att du köpte City of Bones på polska, haha!

    SvaraRadera