torsdag 20 januari 2011

En liten uppdatering

Jag vet, vi har inte varit några duktiga bloggare på sistone.
Alices Emma
Anledningen är helt enkelt att vi inte har läst ut nåt. Hittils i år har jag läst City of Glass och Clockwork Angel, som Lyra redan har skrivit om. Just nu är jag inne I Emma av Jane Austen, den fina utgåvan från Penguin Classics som jag fick av Lyra i födelsedagspresent, köpt på Bokmässan. Och, yeah, det kan nog ta ett tag att traggla sig igenom den.
Lyra däremot har läst halva sin Jane Eyre av Charlotte Brontë, som hon har hållit på med sen November. Det kan nog ta ett tag där också.
Men, håll ut, inlägg kommer inom en snar framtid, we hope.

Skrivet av Shadowhunter-Alice
Lyras Jane Eyre



5 kommentarer:

  1. Dem där omslagen är jättesnygga. Jag vill ha. :)

    SvaraRadera
  2. hej!!
    jag gjort om designen på min blogg och skulle uppskatta om ni skrev vad ni tyckte!
    tack så mycket!

    SvaraRadera
  3. Svar: Du borde verkligen läsa den! Superbra är den :D Själv vill mina föräldrar att jag läser mer engelska XD

    SvaraRadera
  4. Sv: Du kanske gillar A Great and Terrible Beauty! Jag har varit så petig på sista tiden. Och den gick väldigt snabbt att läsa, så du kan alltid läsa den och se om serien är något för dig. Det är två böcker till i serien, tror jag.

    Jane Eyre var en av de första jag läste på engelska. Nu vet jag inte riktigt hur jag orkade. Det var ett tag sen också. Men jag har för mig att det var i alla fall två perioder som var väldigt sega. Men det när den var bra, var den så himla bra, tycker jag. Jag kommer inte riktigt ihåg hur Jane var, men jag har för mig att jag gillade henne. Jag identifierade mig med henne.

    Lång kommentar. Sorry :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag har gett er superbraiga blogg en award. Titta in hos mig för att läsa mer ;)
    /Nea

    SvaraRadera