söndag 30 januari 2011

Beautiful Blogger Award, Once Again

Nu har vi fått ännu en Beautiful Blogger Award! Den här gången var det Nea som gav den till oss. Tack så mycket!
Den här gången ska man svara på några frågor...

Ta upp närmsta bok, slå upp sidan 18 och läs rad fyra, vad står det där?
Ja, min närmaste bok just nu är Fysik-boken, inför morgondagens prov. Och, ja, bok som bok, även om den här kanske inte är den roligaste...
"Men det är i verkligheten en aning för ofta. Tillslut gjorde det att påsken hamnade tidigare och tidigare" Sidrubriken, Caesar hade skottår för ofta, om någon undrar. 

Vad var det senaste du såg på TV?
Eh... jag hamnade, på order av min lillasyster, precis framför tvn och såg Solsidan med henne. 

Vilken var den senaste filmen du såg?
Igår hamnade jag också framför tvn (när jag försökte övertala mamma att hjälpa mig att plugga till det innan nämnda fysik-provet) och såg då en bit av Så Olika. Om den var bra eller inte lyckades jag dock inte komma underfund med. Mest var den bara konstig...

Skulle du överväga att flytta utomlands?
JA!!! Jag vill inget hellre än att slippa ifrån tråkiga gråa Sverige för en världsmetropol som London eller New York. The English Countryside skulle heller inte sitta fel...

Eftersom vi har tipsat om bloggar i tidigare awards tänker vi inte göra det eller ge awarden vidare. Vill ni ha reda på några av bloggarna vi läser kan ni ta er ett span på högra kanten. (Notera att vi kan ha glömt någon) Men alla de bloggarna är värda en inofficiell award!

Skrivet av Alice

1 kommentar:

  1. Svar: Jag skulle vilja läsa fler böcker av franska författare. Jag kan förstå det där med att man hänger med mer i texten om den är på engelska, men jag tycker att det beror ganska mycket på boken också. Är boken tråkig så börjar jag tänka på annat, vilket språk den än är på. Är den jättebra så fastnar jag i den både på svenska och engelska. Sedan känns det som att en del böcker passar bättre att läsas på originalspråk än andra. Fantasy och chic-lit passar mycket bättre på engelska av någon anledning. Men jag läser oftast på svenska eftersom det går snabbare och är lättare. Jag är lite av en latmask xD

    SvaraRadera