onsdag 5 januari 2011

Olästa Böcker I Bokhyllan

Vi blev inspererad av Amelies inlägg om olästa böcker, så vi bestämde oss för att göra likadant. Hoppas att det är okej.
I alla fall, jag har kommit fram till att jag har 56 olästa böcker i min bokhylla. (57, om inte Lyra hade förbjudit mig att räkna med faktaboken om hästar. Men jag har fler faktaböcker!)
Av mina 57 böcker är 33 på svenska, 20 på engelska och 4 på franska. Visserligen planerar jag inte att läsa alla böcker. Kanske dags att rensa i bokhyllan för min del? Det börjar bli trångt...

Med tanke på att jag i februari förra året hade ungefär fem olästa böcker, är bok-köpandet en ovana jag har lagt till med ganska nyligen.
Jag bestämmer mig för att inte köpa några fler böcker på ett tag, meeen så ser jag en jag bara måste ha, och så är det löftet brutet. Vi kanske har drabbats av ett mycket allvarligt fall av Book-Shop-Aholic?

Men, härmed förklarar jag köpstopp! Inga fler nya böcker, på åtminstone en månad.

Skrivet av Shadowhunter-Alice

(Men på bilden är inte den 56 boken, som hittades långt in i bokhyllan. Les Adventures de Tigrou Et De Son Ami Winnie L'ourson, översatt ungefär till, Tigers och hans vän Nalle Puhs äventyr.)

4 kommentarer:

  1. Självklart är det okej! Bara roligt att höra att ni gillar det jag skriver om! :)
    Jag har faktiskt lyckats hålla mig från att köpa böcker senaste tiden, men mest mycket för att jag behöver pengar till annat.
    Men det är ju antagligen bokrea i februari.. och vem kan låta bli att köpa böcker då liksom?

    SvaraRadera
  2. Böcker på franska? Impressive. Du får tänka på böcker som dekoration. De är bättre än tavlor.

    Nu funderar jag också på att göra ett "olästa böcker"-inlägg. Roooligt :)

    SvaraRadera
  3. Mina franska böcker har min pappa köpt till mig på sina Frankrike/Belgien besök. Och ja, de har väl vart dekoration ett antal år.
    MEN, inte länge till! Jag läser franska nu, så snart ska jag allt kunna läsa de där böckerna också!
    //A

    SvaraRadera
  4. Gud vad roligt. Jag läste spanska förut och funderade på att läsa en bok på spanska. Men sen slutade jag med spanskan och nu kommer jag knappt ihåg nånting. Det vore så kul att läsa på ett annat språk än svenska och engelska!

    SvaraRadera