lördag 16 april 2011

Äntligen City of Fallen Angels!

Efter dagar, veckor och månader av väntan har den äntligen kommit, City of Fallen Angels.
När Mockingjay kom ut beställde jag och Lyra den från England, på The Book Depositery, vilket visade sig vara ett stort misstag, eftersom det tog en evighet innan vi fick böckerna, det kändes i alla fall som det. Vår lokala Bokia fick i alla fall Mockingjay betydligt snabbare, därför bestämde jag mig för att beställa av dem den här gången, då skulle jag väl ändå få den i tid? Dessutom skulle jag praoa där den veckan som City of Fallen Angels kom ut. 
Men sen hade tydligen sidan som Bokia köper in böcker från gjort misstaget att bara beställa ca 100 C of FA, till HELA SVERIGE. Naturligtvis tog böckerna slut innan de kom till vårt Bokia på listan med beställningar. Sen köpte de tydligen in fler böcker från England, och Bokia, och därmed jag fick, min efterlängtade City of Fallen Angels. 
Det ända som jag tycker är lite konstigt i det hela är att jag har läst andra blogg-inlägg från svenska bokbloggare som fick sin dagen den kom ut eller precis efter. Sidan de, så vitt jag vet, beställde från är CDON, och den är väl svensk? Tror att de var väldigt snabba med att få ut Mockingjay också. 
Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge! Nu ska jag läsa!

Skrivet av Alice

2 kommentarer:

  1. Otrolig är den, hoppas också du älskar den nu så att det var värt väntan (... och bara 13 månader kvar till CoLS!) c:

    SvaraRadera
  2. åh är lite avundsjuk här, vill också ha den :)

    SvaraRadera