torsdag 14 april 2011

Ett inspelat slut på Guldkompassen som aldrig kom med i filmen??!!

Jag och Lyra har nog inte varit ensamma om att tycka att slutet till Guldkompass-filmen var vedervärdigt, att det rent utsagt sög. Ska jag börja lista anledningar så kan vi bli sittande här ett tag. Men det är inte det västäntliga i det hela.
För ett tag sen hittade jag en länk till ett klipp på Youtube, personen i fråga hävdade att det var slutet på Guldkompassen som aldrig kom med i filmen, men jag trodde inte fullt ut på det, men bestämde mig för att se klippet.
Och det verkar faktiskt som att stämde, att det fanns ett färdiginspelat slut som New Line Cinema aldrig tog med. (Behöver jag nämna att mina redan låga tankar om dem sjunker ytterligare?)
I videon ser man klipp när Lyra och Roger kommer till Lord Asriel. Det övergår sedan till skisser och ljud med klipp emellanåt. Min gissning är att personen som gjorde filmen inte kunde få tag på alla klipp. Vissa av klippen som är med i videon ska tydligen ha används i tvspelet för Guldkompassen.

Jag försökte embade videon från youtube, men det funkade inte, så vi för nöja oss med länken. So, here goes;
http://www.youtube.com/watch?v=Qi6javLIDqg

Så, vad tror ni? Kan det vara äkta? Det verkar onekligen så.

Skrivet av Alice

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen det här... Men jag har aldrig sett klippet. Det hade kunnat bli en så bra film... Så synd att det slutade som det gjorde.
    TV-spelet är förresten jättesvårt. Fick det i julklapp för länge sen. Haha.

    SvaraRadera
  2. Filmen svek mig rätt rejält. De hade tagit bort det viktigaste, slutet! Och dessutom så kändes filmen inte riktigt genomtänkt och trovärdig, för känslan fanns inte där.

    Men jag älskar böckerna och filmen har iallafall inte förstört dem för mig.

    SvaraRadera
  3. Det skulle inte förvåna mig om det blev så... filmen slutade ju vedervärdigt! Det var inget riktigt slut, dem bara avslutade filmen rätt och slätt, utan slut eller någonting! Nej, filmen är inte bra.. tack gode gud att böckerna är det<3

    SvaraRadera