onsdag 27 april 2011

Cirkeln Mottagen, och Hunger Games-Casting

För någon vecka sen fick vi ett mail från Rabén och Sjögren med förfrågan om vi ville ha ett ex av deras nya bok Cirkeln, för recension. Såklart vi ville! Idag landade paketet i brevlådan. Förutom boken innehöll det en kasse med Cirkel-motiv. Boken var dessutom inslagen i en sida från Engelsforsposten, där Cirkeln tydligen ska utspela sig, Ungefär så här såg det ut
Ja, Lyra sa till mig att jag kunde få äran att läsa den först, så Cirkeln kommer förhoppningsvis att läsas och recenseras inom en snar framtid.
På tal om något helt annat, flera Hungergames-karaktärer har blivit castade. Bland annat Amandla Stenberg som Rue, Dayo Okeniyi som Thresh och Willow Shields som Prim. Jag i stort sett nöjd, även om det inte var precis så jag tänkte mig dem. Men det blir nog bra. För mer information kolla in IMDb

Både jag och Lyra har läst ut ett par böcker den senaste tiden, utan att skriva om dem på bloggen. Det ska vi göra, förhoppningsvis också inom en snar framtid. 

Skrivet av Alice

1 kommentar:

  1. Jag har läst ca 360 sidor i Cirkeln och den är jättebra! Hoppas att ni också ska gilla den :)

    SvaraRadera