lördag 26 juni 2010

Alice In Wonderland

















Alice In Wonderland, antagligen världens mest lästa barnbok tillsammans med Harry Potter. Boken blev ju också modern igen i och med Tim Burton’s version av filmen. Alla verkade ha sett filmen om Alice, och läst boken, alla utom Alice. Och det gick ju inte för sig. Så på en av mina många besök till Stadsbiblioteket började jag läsa Alice’s Adventures In Wonderland. Jag hade ganska dimmiga minnen av att ha fått den läst för mig när jag var liten, så det var som att återuppleva den känslan igen. 
För jag måste ju faktiskt erkänna, det är en fantastisk bok. Historien om Alice som ramlar ner genom kaninhålet till Wonderland, och alla fantatiska karaktärer! The White Rabbit, The Duchess, The Cheshire Cat, The Mad Hatter, The March Hare, The Mock Turtele, The Queen of Hearts… Men Alice är ändå den fantastiskaste av alla, jag har aldrig läst om någon som har en fantasi som hon!
Boken jag läste var en nyutgåva med massor av fina illustrationer, vilket ökade den där fantastiska känslan ytterligare. För det spelar ingen roll att Alice In Wonderland är en barnbok, den är ändå fantastisk, och måste läsas nån gång!

Skrivet av Alice
(Ni får ursäkta formatet, Blogger har ännu en dålig dag)


1 kommentar:

  1. Nu är jag hemma igen! Och ut har jag läst Alice in Wonderland & Through The Looking-glass, och Trollkarlens Hatt, som jag faktiskt inte ens själv visste att jag hade med mig. Båda rekommenderas!
    /L

    SvaraRadera