tisdag 3 augusti 2010

Kort kommentar rörande The Resistance

Nu måste jag tänka efter, hur länge sen var det jag läste ut The Resistance? Början av juli, tror jag. Snart en månad sen. Olyckligtvis går tiden så fort när man har sommarlov.
I alla fall, sequelen till den älskade The Declaration var lite av en besvikelse. Den var inte dålig, idén är genial och  Gemma Malley's språk är noggrant och beskrivande, men mot slutet tappar hon tråden, det blir lite mesigt och ihopslängt. När Anna slänger sig om halsen på Peter får jag en obehaglig Twilight-association. Och när jag läser sista sidan känner jag mig missnöjd. Den kan inte bara sluta här, en tredje, avslutande del önskar jag mig i julklapp av författaren. "The Declaration Trilogy". Låter inte det bra?

Inlägg gällande The Hitchhiker's Guide to the Galaxy kommer. Nån gång. Jag har insett att höst är en bättre årstid att läsa många böcker i, bättre än sommaren, dessvärre, speciellt om man har en stor, rolig släkt som hotar att slänga en i sjön om man bara sitter och läser...

Hoppas det går bättre för er,

Lyra

2 kommentarer:

  1. Åhh, ja bara måste läsa Resistance! Kommer bara aldrig för att beställa den :S

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte att Gemma Malley skriver så bra ... För det är väl hon som skrivit Oönskad?

    SvaraRadera