måndag 6 september 2010

Alice's Bokhylla


Den här enkäten hittade vi på Amelie's Boktips, vi tyckte den var så bra att vi snodde den xD, men vi har lagt till några frågor och formulerat om några.
V.I.B-hyllan, Very Important Books
Hur många böcker består din bokhylla av?  170, inkluderat faktaböcker och ordlistor

Vilka språk är böckerna på?  142 svenska, 24 engelska och 4 franska.

Fakta böcker, lexikon och hästböcker, inkluderat övriga böcker
Vilken bokstav har författarna som du har flest böcker av? C, Suzanne Collins; The Hunger Games, Fatta Eld, Mockingjay x2, Cassandra Clare; City of Bones, Lewis Carroll; Alice’s Advetures In Wonderland And Through The Looking-Glass, Joanna Campbell; Fullblodsböcker x9, Meg Cabot; Medlaren, Anne Cassidy; Glöm Mig Inte, P.c Cast & Kristine Cast; Vampyres Märke, Meg Cabot; Prinsess-böcker x8 (I’m ashamed…) 

Av vilken författare äger du flest böcker? Pia Hagmar, jag har 11 Klara-böcker, som jag älskade när jag var liten. 

Vilken bok i din bokhylla har du ägt längst? Antagligen Den Lilla Farbrorn av Barbro Lindgren, fick den av några släktingar julen 1998. Det är den enda av mina barnböcker som jag har sparat. 

Vilken bok är ditt senaste tillskott i bokhyllan? Mockingjay av Suzanne Collins. 

Hur är böckerna sorterade? De bästa böckerna på en hylla, över dem alla ordlistor och faktaböcker om hästar, över dem alla hästböcker, bredvid dem var först min tanke att ställa alla olästa böcker, men den hyllan utökades snabbt med andra böcker, under det står all ”amerikansk ungdomslitteratur, och nederst allmänt dåliga böcker. Böcker som inte fick plats någon annan stans har blivit instuckna lite här och var, utom bland de bästa böckerna.

Olästa böcker, inkluderat Twilight och Amerikansk Ungdomslitteratur
Vilken genre har du flest böcker i? Antagligen alla hästböcker från när jag var liten, men fantasy kommer strax där efter. 

Vilken bok skulle du offra ditt liv för att skydda? Eh… Antaglige Mockigjay, The Hunger games, The Book Theif, Guldkompassen, City of Bones och alla Foyles-böckerna.

Vilken bok i din bokhylla skulle du helst vilja sticka en basilisktand genom, riva  i sönder, bränna upp och kasta iväg dess aska? Breaking Dawn xD  och Bläckhjärta. Eller Klass 7B, som jag försökte ge bort till Lyra när hon började i den innan nämnda klassen, boken slängdes sen i hennes papperskorg, för att senare återlämnas till mig och gömmas någonstans. Nu vet varken jag eller Lyra var den är, inte för att vi har letat. 

Hur tjock är den tjockaste boken?  The Deathly Hallows, J.K Rowling, 831 sidor. 

Hur tunn är den tunnaste? Den Lilla Farbror, Barbro Lindgren, 53 sidor. 

Vilken bok har det snyggaste omslaget?  Älskar omslaget till den Foyles-köpta The Tiger In The Well, Philip Pullman. 
Allmänt dåliga böcker, med undantag av Vargbröder

Vilken bok måste du skymma framsidan på när du läser den, för att du inte vill att någon annan ska se omslaget? Jane Austen, Stolthet Och Fördom (filmomslaget) eller Philip Pullman, Rubinen I Dimman (seriöst , den är HEMSK!)

Alice


2 kommentarer:

  1. Fullblodsböckerna! Dem älskade jag. Jag har gett bort alla mina hästböcker till min lillasyster, annars hade jag aldrig fått plats med dem.

    SvaraRadera
  2. Trevlig bokhylla:D

    Älskar Klara-böckerna och The Twilight Saga:D
    Du verkar ha många bra böcker.

    SvaraRadera